Chicken with roasted capsicum puree on a bed of enoki mushroom with bouquet of roasted aubergine couscous

                       Waaaa…when was the last time i really cook and take pic ah..hmm.looking back at my previous post..was somewhere in January?..haih…but anyway..i’m back now la..(don’t worry i got a few more dishes (yes..a few more)..to showcase la..so stay tune okie? Heeee.

The idea for this dish came from 2 source. The first is, during our anniversary dinner with my darling (yes, my 6th month old darling 🙂  at centrepoint, OneUtama –  forgot the name, something monster. My darling ordered roasted chicken with shitake. And this sauce that they use for the chicken looks like tomato sauce. Knowing me, i’ll taste and try to figure out what’s the ingredient, and thought it was special. Its actually bellpepper sauce. That’s why i came up with this version of mine (but missing another key ingredient – cream, haih nvm la, will do again next time). That’s why from the pic looks like sambal or curry paste rite? wakakka..

Enoki mushroom to substitute of shitake because, 1) it’s cheaper and 2) its cheaper lo 🙂 wakaka..cut cost ma..you know la nowdays, susah cari makan la…wakakka..

The 2nd idea came from this magazine that shows the bouquet of aubergine. I find that’s cool man, so decided to do it myself also lo. I love aubergine. The taste and the texture..hmmm..yup yup..Couscous also my another fav after pasta. IT’s easy to cook and it absorb what ever broth that you use to cook it. For this, i use my mom’s herbal soup. Heeee…If you look closely, i also put some chopped capsicum and tomatoes for colors. Raisin to add the sweet dimension into the couscous – macam Moroccan dish la konon..wakaka..

Well, the other special reason why i decided to write this blog besides my passion for cooking and taking pics is that, the best part..after cooking and getting ready to plate ..guess what happen next??. My camera battery died wo..KNS…i didn’t check lo..walau eh!!..so what i did was..i charge lo..while waiting for it to charge..i think again how to plate better lo..so i wait and wait..n wait..thought after 15mins ok already geh..but..still low ..then i tell myself..ok fine..i’ll snap the pic as fast as i can, as many as i can..and guess what..this is what i got.. consider impressive la..wakakaka…

That’s all for now la..the next one is a fish dish..:) something simple and yet elegant ..it’s call Steamed Fillet on a bed of broccoli with lemon garlic butter sauce with lotus root chips ..Till then..enjoy the pics 🙂

Advertisements

Tags: , , , , , ,

4 Responses to “Chicken with roasted capsicum puree on a bed of enoki mushroom with bouquet of roasted aubergine couscous”

  1. jason Says:

    Boss, u mean Kitchen Creature issit? (or was it Creature Kitchen?) Lol. Nice artwork!

    • b3nsim Says:

      WAkaka..yes..i think its something like that la..lol..nice artwork for my blog or the restaurant u meant? heeeeee

  2. Cynthia Says:

    hi, finally you started to ‘hoi wok’ again ……keep it coming 😉

  3. saibakbak Says:

    Talented chef! Nice, nice… but… so little, kenyang for lunch meh? lol

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: